טיפים ועקרונות לתזונה טבעית

בחירת מזון מושכלת

  • הקפידו לצרוך מזון אמיתי = מזון שהכי קרוב לטבע, אינו מעובד, ללא חומרי טעם וריח, מזון טרי עם כמה שפחות התערבות יד אדם מתועשת.
  • איכלו יותר מעולם הצומח ופחות מעולם החי.
  • רצוי ללעוס את המזון באופן יסודי לפני בליעתו - לעיכול קל יותר והפחתת עומס על המערכות.ירקות
  • חשוב לגוון את הצבעים של הירקות, עדיף לצרוך בעונה. עדיפות בצריכה ל: טריים, מאודים, מוקפצים, מבושלים במים/מרק, אפויים, קפואים ומשומרים.
  • עלים ירוקים - לאכול והרבה!!! עשירים בכלורופיל, מינרלים וסיבים תזונתיים.
  • פירות - חשוב לגוון את הפירות ככל האפשר, יותר צבעוני = יותר ויטמינים, מינרלים ונוגדי חימצון, עדיפויות: טריים, יבשים אורגניים, מאודים/שייק/רסק, אפויים, משומרים.פירות אוכלים בנפרד!!!
  • פחמימות יש לצרוך בצורתם הגסה, כפי שהם בטבע ולא מזוקקות: אורז מלא, קינואה, כוסמת,, שיבולת שועל, גריסי פנינה.
  • אגוזים - מכילים שומנים בריאים, לאכול טבעי, לא קלוי . יש לשמור בקירור. אין לחמם - היות והשומן שבאגוזים מתקלקל בישול.
  • קטניות - רצוי להכניס באופן יומיומי לתפריט, מכילות חלבון טוב ובשילוב עם דגנים מכילות חלבון מלא שעדיף על חלבון הבשר.
  • עדיפות לקטניות מונבטות, קטניות בתבשיל, מוצרי סויה טבעיים כגון: פולי סויה, טופו, קטניות יבשות מושרות, קטניות קפואות. למניעת כאבי בטן וגזים: ניתן לבשל את הקטניות עם תבלינים קרמינטיבים (סופחי גזים) כגון: שומר והל.
  • שמנים: עדיפות לשומן מסוג אומגה 3 המצוי בדגים כגון סלמון, הליבוט, מקרל, בקלה, סול, טונה, סרדינים ובאגוזי מלך. לאחר מכן צריכת שומנים מסוג אומגה 9 - שמן זית כתית מעולה, שמן קנולה, שמן אבוקדו. רצוי להמעיט באומגה 6 - שמן חמניות, חריע, תירס ובשומן רווי מהחי - בקר/עוף/ביצים/חלב ומוצריו.
  • חשוב להימנע משומן מוקשה - שומן טראנס המצוי במרגרינה ובמאפים ובורקסים.
  • מוצרי חלב - חשוב לבדוק מה החיה אוכלת. עדיף לצרוך מחיות אוכלות עשב.

"ויהיו מזונותיך תרופותיך....."

המון בריאות!

 

ד"ר עדי גולדנברג - ריפוי טבעי

נטורופתית, ריפוי טבעי

054-4560035