30/05/2012
    אחסנו אגוזים, גרעינים ושקדים אך ורק במקרר
    השומנים המצויים באגוזים ובשקדים מתקלקלים ומתחמצנים באוויר הפתוח ובחימום. על כן הדרך הבטוחה לשמור עליהם מפני קלקול, הינה לאחסן אותם במקרר הביתי. בנוסף, אין לחמם אותם או לקלות אותם, היות והחימום מקלקל את השומנים המצויים באגוזים וכתוצאה אנחנו מכניסים לגופינו רדיקלים חופשיים (חומרים שמזיקים ומסרטנים).
     
    22/05/2012
    מרגישים מותשים חולים? קחו כורכום
    תכונות הכורכום נחקרו באין ספור מחקרים בשנים האחרונות. במחקרים נמצא כי החומר הפעיל בכורכום הוא נוגד חימצון חזק, אנטי סרטני, אנטי חיידקי ואנטי בקטריאלי ואנטי דלקתי. בנוסף נמצא שהכורכום מעכב התפתחות אלצהיימר וטרשת נפוצה, מוריד ומאזן רמות סוכר, מגביר הפרשת מיצי מרה, מגן על הכבד מפני רעלנים, מאזן רמות אנזימי כבד מפחית כולסטרול. סגולות הריפוי של הכורכום נודעו כבר לפני שנים רבות והוא שימש כתרופה למחלות שונות. לפני תחילת השימוש יש להיוועץ עם נטורופת מוסמך.
     
    22/05/2012
    זקוקים למשהו מתוק? איכלו פרי
    הקיץ פה והביא איתו מבחר פירות עסיסיים, מתוקים וטעימים. אמנם בפירות יש לא מעט סוכר, אך לרוב האינדקס הגליקמי של הפירות יהיה נמוך משל ממתקים ובכך מאזן משק הסוכר בגוף לא יופר. למי שסובל מעודף משקל, טריגליצרידים וכבד שומני, אכילת פירות ללא הגבלה אינה מומלצת. אך כל פרי, תמיד עדיף ממתק, היות ופרי הוא מזון מהטבע, מגיע ללא תוספות של צבעי מאכל וחומרי טעם וריח, לא עבר עיבוד, מכיל סוכר פירות (פרוקטוז) שפחות מזיק מהסוכר הלבן המצוי בממתקים למיניהם ושאינו מגרה את הלבלב לייצר אינסולין. לצד הסוכר המצוי בפירות, לפירות הקיץ יתרונות רבים. כל הפירות עשירים בסיבים, ויטמינים, מינרלים ובעלי פעילות נוגדת חמצון שמגנה מפני מחלות רבות ביניהן: מחלות לב, סרטן, כלי דם והזדקנות מואצת. להלן כמה כללים לגבי צריכת פירות: הימנעו משתיית מיצים מפירות, המיצים נטולי סיבים והאינדקס הגליקמי שלהם גבוה. העדיפו פירות טריים והגבילו את צריכתם ללא יותר מ- 4 מנות פרי ביום. אין לערבב אכילת פרי עם מזונות נוספים. פרי רצוי לאכול בנפרד. הפירות מכילים אנרגיה זמינה ולכן טובים לאכילה במיוחד בשעות הבוקר. רצוי לגוון באכילת הפירות על מנת לגוון במרכיבים התזונתיים שמכניסים לגוף. במידה והינכם סובלים מעודף משקל, מומלץ להיצמד לפירות בעלי אינדקס גליקמי נמוך כגון: תפוחים ואגסים ולהגביל את כמות הפירות לשתי יחידות ביום.
     
    21/05/2012
    איכלו כל יום סלט נוגדי חימצון
    ניתן לחלק את הירקות והפירות לפי צבעים ולייחס לכל צבע תכונות מיוחדות: הצבע האדום מכיל ליקופן שמגן על כלי הדם ומחלות לב ונלחם בסרטן. נמצא באבטיח, גמבה, עגבניה, צנון, תפוח אדום, תות שדה, דובדבנים, פירות יער ורימון. הצבע הכתום יעיל בשמירה על תפקוד מערכת החיסון ובמלחמה בסרטן. מצוי בגזר, דלעת, בטטה, מלון כתום, נקטרינה, מנגו, משמש, אפרסק, אפרסמון ופרי הדר. הצבע הירוק שומר על ראייה תקינה, מחזק עצמות, נלחם בסרטן. מצוי בירקות העליים, ברוקולי, מלפפון, קישוא, עשבי תיבול, אגס, ענבים, קיווי, ואבוקדו. לצבע הלבן מיוחס הכוח לשמירה על כלי הדם והלב ולמלחמה בחיידקים ובדלקות. מצוי בשום, בבצל, בכרובית, בשורש סלרי, בתפוח אדמה ובבננה. לצבע הסגול מייחסים את הכוח להאט תהליכי הזדקנות. מצוי בכרוב הסגול, בחציל, בבצל סגול, בחסה סגולה, בסלק ובענבים סגולים ואוכמניות.