שנת הלימודים החלה - טיפים להשגת מוח חד ובריא

 

עונת הלימודים החלה- הסטודנטים חזרו לאוניברסיטאות והתלמידים חזרו לבתי הספר

זהו...צריך לשנס מותניים ולחזור ללימודים....

אז ניתן ורצוי מאד ל"האכיל נכון" את המוח על מנת להשיג "מוח בריא" .

מה הכוונה במוח בריא?

במוח בריא הכוונה לשיפור בזכרון, שיפור בריכוז, עלייה בעירנות ובמיקוד, מצבי רוח יציבים, נמרצות, שינה טובה יותר והרגשה טובה יותר מבחינה גופנית.

 

להלן כמה כללי אצבע להזנה בריאה של המוח:

 

איכלו ארוחת בוקר

התחילו את היום עם אנרגיה לאחר צום הלילה.

קפה אינו נחשב ארוחת בוקר!!!

 

מילת הקסם - אומגה 3 , אומגה 3 ושוב אומגה 3

אז מה זה?

אילו חומצות שומן חיוניות המהוות לבני בניין למוח ולתאים בריאים.

מצויות בדגים כגון: סלמון, הליבוט, הרינג וקוד, ביצים מעושרות באומגה 3, בזרעי פשתן ואגוזי מלך.

 

 כן לפחמימות!  

הכוונה לפחמימות מורכבות שמכילות את כל הויטמינים, המינרלים, הסיבים והרכיבים התזונתיים הצמחיים שמבטיחים בריאות וריכוז:

- קטניות כגון עדשים, חומוס, פולי סויה

- שפע של ירקות ופירות טריים מכל הסוגים והצבעים. איכלו אספרגוס, בורוקלי, כרוב , חסה, תרד, דובדבנים, אגסים, תפוחי עץ, קיווי. אך המעיטו באכילת ירקות עמילניים כגון תירס ותפוחי אדמה וירקות שורש כגון לפת, המעלים את משק הסוכר בגוף.

-דגנים מלאים כגון: קינואה, כוסמת ודוחן.

 

הימנעו מצום!!!

אכלו כל שלוש שעות

הקפידו לאכול כל שלוש או ארבע שעות וזאת על מנת לשמור על מאזן סוכר תקין בגוף, למנוע נפילות סוכר ותנודות קיצוניות המשבשות את יכולת למידה וריכוז לאורך זמן.

 

אוכל מתובל = מזון למוח

הוסיפו לתפריט עשבים ותבלינים שהינם מטהרים ומגינים על המוח

כורכום, רוזמרין, זנגביל - כולם נוגדי חימצון חזקים מאד הנלחמים בדלקות בגוף ומטהרים אותו.

גם שום  ובצל הינם סותרי דלקות ומשפרי טיהור.

אז אולי לא כדאי ללמוד בקבוצות כשאוכלים אוכל מתובל... אך הלמידה האינידווידואלית תשתפר פלאים.

 

שתו תה ירוק במקום קפה

התה הירוק מכיל שפע רכיבים תזונתיים צמחיים נוגדי חימצון, סותרי דלקות בניגוד לקפה שמכיל קפאין  ומגביר חרדה ולחץ.

 

הזיזו את הגוף

התחייבו לפעילות גופנית יומית מכל סוג של חצי שעה

פעילות גופנית משפרת את מצב הרוח, מפחיתה דלקות, מגבירה את גמישות והתחדשות התאים, מקלה השפעות מתח ומאזנת הורמונים.

בפעילות גופנית ניתן לכלול עלייה במדרגות, הליכה, משחק טניס או כדורסל, עבודה בגינה, משחק פריסבי עם הילדים וכל דבר שכרוך בתזוזה של הגוף והפעלתו.

 

חלומות פז!

חשוב לישון היטב.

סגלו הרגלי שינה בריאים: הליכה לישון וקימה כל יום באותה שעה, הירגעות לפני השינה: קריאת ספר או שמיעת מוסיקה מרגיעה, הימנעות משתיית משקאות מעוררים ומאכילה לפני השינה.

 

 

אז נותר לי רק לאחל המון בהצלחה ושנת לימודים מהנה ופורייה.

 

המון בריאות

ד"ר עדי גולדנברג - ריפוי טבעי

נטורופתית N.D.

ליצירת קשר: 054-4560035