שיפור איכות הביציות

ניתן לשפר את איכות הביציות!

בריאות הביציות היא מאבני היסוד של פוריות בריאה!

בעבר חשבו שאנו נולדים עם כל תאי הביציות וזו הרזרבה בעצם לשארית חיינו, ולכן לגיל האישה השפעה כה רבה על איכות הביציות. עד היום האמינו כי תאי הביציות הן חלק מהתאים היחידים בגוף שלא יכולים להתחדש.

במחקר שנערך לאחרונה עלו כמה נתונים מפתיעים בנוגע לייצור הביציות - נשים בפועל עשויות לייצר ביציות בכל שנות הפוריות. מדענים גילו תאי גזע בשחלות המייצרים תאי ביציות חדשים.

(http://blogs.nature.com/spoonful/2012/02/video-stem-cell-discovery-puts-women%E2%80%99s-reproduction-on-fertile-grounds.html)

הרי אם פוטנציאל הפוריות היה מסתיים בגיל 40, כיצד ניתן להסביר את אותם מקרים בהן נשים נכנסות להריון גם בגיל 45 ובגיל 47? לפיכך, ישנם גורמים אחרים שיכולים לשפר את איכות הביציות.

בריאותן ואיכותן של הביציות יכולה להשפיע על האם או לא הפריה והשרשה תתרחש, כמו גם על הכדאיות של הריון.

 

צרי  קשר לטיפול טבעי לשיפור הפוריות


חלון הזדמנות - 90 יום לפני הביוץ:

בפני נשים רבות המתקשות להיכנס להריון הרופאים מציינים כי הביציות שלהן אינן בריאות, והאופציות המוצעות להן הן: תרומת ביצית או אימוץ. אך מה שהנשים הללו לא יודעות זה שיש דברים שניתן לעשות על מנת לעזור ולתמוך בבריאות של השחלות והביציות, אך התהליך חייב להיעשות לפחות 90 ימים לפני ההפרייה. יש חלון של הזדמנות במהלך המחזור של הביציות לקראת הביוץ המיוחל בו ניתן להשפיע על איכות הביציות. במשך חלון הזדמנות זה ישנם גורמים היכולים להשפיע על בריאות של הביציות.

בתקופה זו 90 יום לפני הביוץ, ניתן להשפיע על איכות הביציות על ידי:

  • שיפור זרימת הדם
  • אספקת חמצן נאותה
  • איזון הורמונלי נכון ומדויק
  • צריכת תזונה בריאה בעלת ערכים תזונתיים גבוהים
  • הפחתת מתחים והרגעה

אלו הם הגורמים שבהם נרצה להתמקד על מנת להעלות את בריאות הביציות:

תזונה-

על מנת לייצר את הורמוני הרבייה הגוף זקוק לחומרי גלם, בעיקר לשומנים בריאים. עלינו לדאוג לספק לו את הדרוש לו.

מעבר לתזונה מקדמת פוריות כגון צריכת שומנים בריאים ועלים ירוקים והמנעות ממזונות הפוגמים בפוריות כגון: שומן טראנס, קפאין ואלכוהול תשפר את תפקוד מערכת הרבייה. 


תוספי תזונה ייעודיים לשיפור הפוריות:


נוגדי חמצון הם אחד המרכיבים החשובים ביותר להעלאת פוריות האישה והגבר.

נוגדי חימצון מגינים על הביציות והזרע מפני נזקי רדיקלים חופשיים. רדיקלים חופשיים מסוגלים לשנות ולהשפיע על ה-DNA של התא וכתוצאה להשפיע על היכולת להיכנס להריון ולשאת הריון בריא. הביצית הינה אחד התאים החיים פרק זמן ארוך ביותר בגופנו, ככל שעוברות השנים הביציות חשופות ופגיעות לרדיקלים חופשיים על בסיס יומי. לכן חשוב לקחת תוסף של נוגדי חימצון לצורך הגנה ושיקום הביציות.

בנוסף מחקרים הראו כי CoQ10 Ubiquinol משפר את בריאות הביצית, במיוחד אצל נשים מעל גיל 35. לנשים מעל גיל 35, תוספת של CoQ10 Ubiquinol לצד תערובת נוגדי חמצון למשך כשלושה חודשים, עשויה לסייע באופן משמעותי לשיפור בריאות הביציות.

 

איזון הורמונלי בגוף

אם יש לנו עודף ברמות האסטרוגן או הפרולקטין או מחסור ברמות פרוגסטרון, הפוריות תפגע. אנו זקוקים לאיזון הורמונלי וחשוב לדאוג שהאיזון יתקיים על מנת שתהליך ההפרייה ייתרחש ויצליח. עלינו לנקות את המערכת מעודף הורמונים. במידה ונמצא FSH גבוה, ניתן ליטול צמחי מרפא להם השפעה על הורדת ה- FSH  כגון: VITEX. כמו כן, ניתן להיעזר בצמח המרפא מאקה להשגת איזון הורמונלי בעת עודף פרולקטין או שלב לוטאלי קצר מדי.


רמות לחץ ומתח

כאשר הגוף עסוק בייצור הורמוני לחץ ומתח, לא נשארים לו משאבים לייצור הורמני הרבייה. חשוב לפתח טכניקות להפגת מתחים ולהיות מוקפים בסביבה תומכת ומרגיעה. טיפולים כגון:  מדיטציה, רפלקסולוגיה, ספורט, ים יוגה ועוד יכולים לעזור.


זרימת דם וחמצן לתאים (לשחלות ולרחם)

עלינו לדאוג לזרימת דם מיטבית לאיברי הרבייה לשם אספקה נאותה של חמצן וניוטריאנטים.

ניתן להשיג זאת על ידי שתיית כמות מספקת של נוזלים לאורך כל היממה, ביצוע פעילות גופנית למשך חצי שעה ביום כל יום, נטילת צמחי מרפא ממריצי זרימת דם כמו: דון קוואי, דיקור קוריאני-סו ג'וק ורפלקסולוגיה.


 


יש לך שליטה על הפוריות שלך !


בואי נתחיל בתהליך!


בברכה,

ד"ר עדי גולדנברג

נטורופתית N.D.

054-4560035