22/05/2012
    זקוקים למשהו מתוק? איכלו פרי
    הקיץ פה והביא איתו מבחר פירות עסיסיים, מתוקים וטעימים. אמנם בפירות יש לא מעט סוכר, אך לרוב האינדקס הגליקמי של הפירות יהיה נמוך משל ממתקים ובכך מאזן משק הסוכר בגוף לא יופר. למי שסובל מעודף משקל, טריגליצרידים וכבד שומני, אכילת פירות ללא הגבלה אינה מומלצת. אך כל פרי, תמיד עדיף ממתק, היות ופרי הוא מזון מהטבע, מגיע ללא תוספות של צבעי מאכל וחומרי טעם וריח, לא עבר עיבוד, מכיל סוכר פירות (פרוקטוז) שפחות מזיק מהסוכר הלבן המצוי בממתקים למיניהם ושאינו מגרה את הלבלב לייצר אינסולין. לצד הסוכר המצוי בפירות, לפירות הקיץ יתרונות רבים. כל הפירות עשירים בסיבים, ויטמינים, מינרלים ובעלי פעילות נוגדת חמצון שמגנה מפני מחלות רבות ביניהן: מחלות לב, סרטן, כלי דם והזדקנות מואצת. להלן כמה כללים לגבי צריכת פירות: הימנעו משתיית מיצים מפירות, המיצים נטולי סיבים והאינדקס הגליקמי שלהם גבוה. העדיפו פירות טריים והגבילו את צריכתם ללא יותר מ- 4 מנות פרי ביום. אין לערבב אכילת פרי עם מזונות נוספים. פרי רצוי לאכול בנפרד. הפירות מכילים אנרגיה זמינה ולכן טובים לאכילה במיוחד בשעות הבוקר. רצוי לגוון באכילת הפירות על מנת לגוון במרכיבים התזונתיים שמכניסים לגוף. במידה והינכם סובלים מעודף משקל, מומלץ להיצמד לפירות בעלי אינדקס גליקמי נמוך כגון: תפוחים ואגסים ולהגביל את כמות הפירות לשתי יחידות ביום.